نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12174
-
الف
+

پشت پرده خودکشی ستاره های سینمای هند

خودکشی ستاره های سینمای هند زنگ خطر را برای صنعت فلم بالیوود به صدا در آورده است.

به گزارش آی فیلم 2، مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» ستاره 34 ساله بالیوود، مشکلات افسردگی و اختلالات روانی در صنعت سینمای هند را برجسته کرد.

برخلاف ظاهر فرینده و پر زرق و برق صنعت سینمای هند، بسیاری بازیگران فشارهای شدیدی را برای حفظ جایگاه و نقش هنری شان متحمل می‌شوند.

چند روز قبل از حادثه مرگ سوشانت سینگ راجپوت، «دیشا سالیان»، مدیر برنامه های سابق راجپوت که یک جوان ۲۸ ساله بود، درگذشت.

رسانه‌های هند گزارش دادند که دیشا سالیان در نتیجه افتادن از طبقه چهاردهم یک ساختمان در بمبئی، جان داده است. تحقیقات هنوز جریان دارد که آیا مرگ او خودکشی بوده است یا یک حادثه اتفاقی.

این مرگ های مشکوک در صنعت سینمای هند، سوال‌های بسیاری را در مورد روی تاریک جهان فریبنده بالیوود ایجاد کرده است. «کوشال پنجابی»، بازیگر سینما و تلویزیون در ماه دسمبر سال گذشته در منزل شخصی در بمبئی درگذشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که او نیز خود را حلق‌آویز کرده بود. بازیگران دیگری مانند پراتیوشا بانرجی، جیا خان، کونال سینگ، سای پراشانت و بازیگر و کارگردان مشهور «گورو دات» همگی در نتیجه خودکشی جان داده اند.

در ماه می سال روان میلادی جسد «پرکشا مهتا»، بازیگر سینمای هند، در خانه‌اش یافت شد. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این بازیگر دچار افسردگی بود. ظاهرا تلاش او برای یافتن موقعیت کاری بعد از محدودیت‌های کرونا باعث بدتر شدن وضعیت روانی او شده بود.

او در یادداشتی که ظاهرا در مورد خودکشی خود نوشته بوده، از مایوسی راجع به زندگی شغلی، شکایت کرده بود.

دویچه وله گزارش داد: کارشناسان صحت روانی هشدار داده اند که شیوع کرونا و محدودیت‌های مرتبط با آن تمایل به خودکشی را در میان مردم بیشتر می‌کند.

سینمای هند که در جهان به نام بالیوود شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین صنعت‌های سینما در جهان به شمار می‌رود و به خاطر تولید بیشترین شمار فلم سالانه مشهور است.

ستاره‌های مشهور و همچنین کسانی که در این صنعت کار می‌کنند، بالیوود را شدیدا رقابتی توصیف می‌کنند. در این صنعت ستاره‌ها اعتماد به نفس و ارزش شغلی خود را براساس نقش‌های بزرگ در فلم‌ها و محبوبیت شان در میان مردم سنجش می‌کنند.

علاوه بر این فشارها که به صورت طبیعی در صنعت سرگرمی وجود دارند، برخی بازیگران وقتی کرکترهای مشخص احساساتی را بازی می‌کنند در وضعیتی قرار می‌گیرند که احساسات شان آن‌ها را کاملا نابود می کند به طوری که برخی بازیگران ممکن است در پاک کردن این احساسات از ذهن شان با مشکل مواجه باشند.

مرگ راجپوت جهان بالیوود را تکان داد. بازیگران مشهور هندی حالا زبان گشوده اند و دست‌اندرکاران صنعت سینما را به گفتگوی باز راجع به مسائل مربوط به صحت روانی فرا خوانده اند.

«انیل کپور» بازیگر پرسابقه گفت که خبر مرگ راجپوت تکان‌دهنده و به طور باورنکردنی غمبار بود. کپور از افرادی که به دلیل حالت روانی شان نیاز به کمک دارند تقاضا کرد با افراد مورد اعتماد شان مانند دوستان و اعضای خانواده یا روان‌شناسان در این رابطه صحبت کنند.

گفتنی است اکثر مرگ های بازیگران و عوامل سینمای هند مشکوک بوده و تحقیقات برای اثبات خودکشی یا قتل آنها ادامه دارد و این موضوع ضربه جدی به صنعت سینمای هند وارد کرده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر